Kaassoep - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Sylvia Machgeels - WaarBenJij.nu Kaassoep - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Sylvia Machgeels - WaarBenJij.nu

Kaassoep

Door: Sylvia Machgeels

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

21 Maart 2012 | Nicaragua, Granada

Alweer twee weekjes voorbij in Nicaragua en anderhalf weekje op school. Op school hebben we allemaal privé-les op school en dat heeft wel een aantal voordelen. Op deze manier ben je toch intensiever bezig met Spaans dan in een klas. De afgelopen weekjes is m´n Spaans dan ook al weer een stukje verbeterd.

Verder zijn de activiteiten met school in de middagen ok superleuk - zo leren we ook de andere studenten kennen. We doen verschillende dingen: koken, dansen en uitstapjes binnen en rondom Granada. Helaas kon Joery vorige week niet meedoen aan de activiteiten omdat hij ziek was (aww). Dat was enorm vervelend en omdat het bleef aanhouden is Joer naar de dokter geweest. Hij heeft medicijnen gekregen en nu is ie gelukkig weer helemaal de oude.

Hij heeft alleen wel de dierentuin moeten missen afgelopen donderdag - en Joer kan het net zo goed vinden tussen de apen. Ik heb heel veel foto´s genomen, dus hij heeft wel een beetje kunnen meegenieten. Met het maken van de cocktails vrijdag, kon Joery wel meedoen. Uiteraard mogen jullie allemaal langskomen als we onze eigen cocktailbar hebben in Nederland! Het weekend hebben we nog maar even rustig aangedaan. We zijn zaterdag naar Masaya geweest om wat souvenirs in te slaan en verder hebben we lekker geluierd en door Granada gewandeld.

Maandag waren er weer wat nieuwe studenten bijgekomen en er waren er ook weer een aantal weg. Natuurlijk hebben we wel een afscheidsfeestje gehouden op donderdagavond (in dezelfde bar als het eerste weekend). Het was uiteraard supergezellig - Joer kon alleen niet mee =( - en we hebben zelfs het zwembad gebruikt deze keer. We zijn er met kleren en al ingesprongen.

De activiteiten van deze week waren tot noch toe ook erg leuk. Maandag zijn we in de pick-up - lekker achterin de bak - naar de eilandjes, Las Isletas, in het meer van Granada geweest. Het was er supermooi, en ook gezellig om in zo´n klein bootje doorheen te varen. Uiteraard heel veel foto´s genomen. Nu moet ik helaas het lot dragen, waarin foto´s uploaden niet mogelijk is (bij Joery is wel het één en ander te bewonderen). Gister hebben we kaassoep gemaakt - speciaal voor Joery verzonnen uiteraard. Het viel echter nogal tegen, aangezien kaas niet het hoofdbestanddeel was van de soep, maar enkel verwerkt was in de zelfgemaakte soepringetjes. Voor Joery ook een enorme tegenslag, maar we zijn er overheen gekomen.

Morgenmiddag gaan we wat dorpjes en stadjes bezoeken en vrijdag hebben we salsales (hoewel ik nog niet weet of we die gaan volgen). Ben benieuwd!

• 22 Maart 2012 - 19:05

Carolien Hermsen:

Hoi Sylvia,

Fantastisch wat je allemaal mee maakt en nog beter wat je je oude nicht allemaal kan leren als je terug bent.
    (veel) cocktails leren drinken, voor mij koken en niet te vergeten je vrijwilligerswerk voortzetten als je weer thuis bent... bij ons thuis (grapje).

Ff serieus, ik lees dat je het helemaal geweldig vindt en ben daar super om!!!

Geniet nog van je laatste 48 dagen en groetjes aan Yoeri.

Groetjes,
    Huize Hermsen

• 25 Maart 2012 - 19:08

Piet En Lies:

Hallo Sylvia,
    Fijn dat jullie een geweldige tijd daar hebben, veel zien en beleven.
    En, zwemmen met kleren aan daar kan ik mij niets leuks bij voorstellen maar.......... is mischien een aanrader.
    Nog veel plezier, feestjes en beleven.

Groetjes, Ome Piet en Tante Lies.