Hiep, hiep, hoera! - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Sylvia Machgeels - WaarBenJij.nu Hiep, hiep, hoera! - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Sylvia Machgeels - WaarBenJij.nu

Hiep, hiep, hoera!

Door: Sylvia Machgeels

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

06 Maart 2012 | Costa Rica, Fortuna

Overmorgen zit de helft van ons avontuur er ak weer op; Nicaragua is al met smart op ons aan het wachten (hoop ik althans). Na ons laatste weekje San José - waarin we nog twee dagen met de kids hebben gewerkt, naar de bios zijn geweest, empanadas hebben gemaakt in de kookles, een drankje hebben gedronken in de bar Ciros en nog enkele souvenirs hebben verworeven in San José - maakten we de plannen voor ons laatste uitje: La Fortuna.

En dat is waar we ons nu bevinden, in ons hotelletje op de bank, terwijl het maanlicht het gras beschijnt en de krekels (en andere insecten) zich helemaal laten gaan. We hebben net ons 'toetje' achter de kiezen (gecarameliseerde platano-chips), die we zelf gebakken hebben - want uiteraard hebben we weer een hostel met een keukentje uitgekozen om onze kooklusten te kunnen bevredigen - en ik heb twee keer verloren met schaak (natuurlijk heb ik Joery expres laten winnen).

Verder hebben we deze dag besteed aan het bezoeken van de watervallen - we hebben uiteraard niet voor niets die grote wandelschoenen meegesjouwd. Het was een flinke wandeling van ruim 7 km. Bij het park aangekomen, na natuurlijk eerst een korte plaspauze, vervolgden we onze weg naar beneden (naar de daadwerkelijke watervallen). Het was de inspanning zeker waard, want de watervallen warem supermooi en uiteraard kon een fotoshoot niet uitgesloten blijven.

De wolken bleken echter enorm jaloers en ook zij begonnen hun water uit te stortten - echt niet normaal veel water kwam daaruit - en we besloten toch maar even de droogte op te zoeken onder het afdakje. Toen het weer wat droger was, begonnen we maar snel aan de terugreis om een volgende regenbui voor te zijn (gelukt overigens).

Behalve La Fortuna was er afgelopen week natuurlijk nog een hele belangrijke gebeurtenis: mijn verjaardag! - iedereen bedankt voor de felicitaties! De eerste keer dat ik m'n verjaardag in het buitenland vier en zonder familie. Aan de ene kant natuurlijk best wel heel erg jammer en raar, maar aan de andere kant: wie kan er nou zeggen dat hij/zij zijn/haar verjaardag in Costa Rica heeft gevierd? (natuurlijk op Joery na, de meeste Costaricanen en de andere mensen die hier hun verjaardag gevierd hebben) Afijn, je snapt het punt. En een groot stuk chocotaart kon natuurlijk ook niet ontbreken - ik als chocoladeverslaafde - als cadeau van Joer. Weer een hele ervaring dus.

En dan zit het er eigenlijk al weer op. Morgen om kwart voor 1 met de bus naar San José voor ons laatste 'nachtje' bij ons gastgezin, woensdagmorgen om 3:30 met de taxi richting het vliegveld en 6:30 verlaten we dan daadwerkelijk Costa Rica. Op naar Nicaragua!

• 10 Maart 2012 - 15:26

Sarah:

Een beetje (veel) te laat, maar nog gefeliciteerd met je verjaardag!!!
    Ik hoop dat jullie een goede vlucht hebben gehad!

XXX, Sarah