Nog maar een weekje hier - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Sylvia Machgeels - WaarBenJij.nu Nog maar een weekje hier - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Sylvia Machgeels - WaarBenJij.nu

Nog maar een weekje hier

Door: Sylvia Machgeels

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

30 Januari 2012 | Costa Rica, San José

Nadat we de Pacifische kust hadden gezien, moesten we natuurlijk ook de caribische kust gaan onderzoeken. Daarom besloten we afgelopen weekend om naar Puerto Viejo te gaan.

Omdat Oliver - onze Spaanse ex-medestudent - van plan was een auto te huren en vervolgens ook naar Puerto Viejo te gaan, vroeg hij of we (ik, Joer, Laura en Jenny) mee wilden op de heenweg. Uiteraard hebben we uitnodiging met veel liefde geaccepteerd. Op vrijdag vertrokken we rond half 10 ´s morgens vanuit San José. Joery had de plaats naast de chaufeur al ingenomen - ´verassend´ - en ik was ´gedoemd´ om het midden op te vullen op de achterbank.

De heenreis was echt supergezellig met z´n allen en ook supermooi, omdat we door het national park kwamen met de auto. Het was ook een stuk comfiër dan in de bus, plus we konden nu zelf onze plaspauze bepalen (voor mij erg van belang xD). We zijn ook nog even langs de weg gestopt om de luiaarden in de boom te aanschouwen.

In Puerto Viejo aangekomen zochten we ons hotel op. We hadden een mooie zespersoonskamer met badkamer en hangmatten in de ´hal´ (*engelengeluidje*). We gingen meteen naar het strand, maar het viel enigszins tegen omdat het enorm bewolkt was en het water was daarom ook koud :(. Uiteraard zijn we die avond nog uitgegaan en dat was allemaal supergezellig!

De volgende dag was de temperatuur al veel meer wat er ervan verwachthadden: zonnig en warm. Deze keer zochten we een ander strand op - een stukje verder lopen, maar veel mooier. Hier hebben we de hele middag doorgebracht onder de palmbomen, met uitzicht op de zee en de regenwouden. Uiteraard veel foto´s genomen, maar dat is natuurlijk niet vergelijkbaar met de realiteit.

De laatste dag heb ik met Jenny nog wat winkeltjes bekeken en wat gedronken (ik een piña-smoothy en Jenny un café ) en rond 4 uur vertrok de bus - ja de bus, want Oliver bleef nog een extra nacht - alweer naar San José. Een enorm leuk weekend dus!

En dan school natuurlijk niet te vergeten! We hebben uiteraard weer enorm veel bijgeleerd. Het was voor Oliver de laatste week dus was het noodzakelijk (!!) om een groepsfoto te nemen. Ook voor Happy was het de laatste week in onze klas (hij ging naar een andere klas). En vandaag is er weer een extra klasgenootje bijgekomen: Dominic (een Zwiterse jongen, die al veel te goed Spaans kan).

Ook hebben we afgelopen week een beetje cultuur in ons opgenomen. We zijn woensdagmiddag namelijk naar de film geweest: El gato con botas! Dat is zeker cultuur, want de gehele film was ´doblado´ - dus dat houdt in geheel in het Spaans. We verstonden er werkelijk niets van (het gaat allemaal net iets te snel. Zeker als je, je ook moet concentreren op de beelden xD). Maar het verhaal was gemakkelijk te begrijpen en Joery en ik waren natuurlijk supertrots wanneer we een paar dingen konden verstaan. De film was echt geniaal! Ik werd er helemaal blij van :). (allemaal downloadeennn!! xD)

Deze week willen we nog een keer kookles volgen (en gelukkig mogen we het daarna ook opeten!). En we willen, omdat het onze laatse week is en omdat Yessenia heeel benieuwd was, nog een keer pannenkoeken bakken (op z´n Hollands natuurlijk) om in de klas op te eten. Yammiee!

En donderdag is dan al weer de laatste lesdag voor ons. Vrijdag willen we misschien een koffietour doen of een nationaal park bekijken en zaterdag fiesta con mis familia tica! (Er wordt een nieuw kindje geboren, dus er komt een enooorm feest met honderden mensen.) Ben benieuwd - en ik hoop dat er veel taart is :D.

• 31 Januari 2012 - 22:32

Graciaasss! :]

• 01 Februari 2012 - 08:03

Sarah:

Hey Syl,

Veel succes met je laatste week Spaans! Ik begin morgen met m'n Hebreeuws lessen, ik had vandaag de test. Volgens denken ze dat ik het beter spreek dan ik eigenlijk doe ^^;
    Zo'n kookles lijkt me ook heel leuk, en pannekoeken bakken is iets dat je altijd en overal moet doen, en altijd op z'n Nederlands ;p (nee echt, ze vallen altijd in de smaak).
    En veel plezier op het feest!

Sarah

• 02 Februari 2012 - 21:36

Sylvia Machgeels:

Cool! Heel veel succes met je lessen!
    Haha, maar pannenkoeken vallen niet altijd in de smaak hoor xD Laure en onze mama tica vonden 't niet lekker :[
    Helaas, maar ja wel meer voor ons!
    Dankjewel en jij ook nog heel veel plezier daar!!
    xx

• 06 Februari 2012 - 19:52

Henk Ras:

Dag Sylvia. Leuk reisverslag en mooie foto's. Denk aan mijn cactuszaden!
    Groeten, ook aan Youri.