Weer een weekje voorbij.. - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Sylvia Machgeels - WaarBenJij.nu Weer een weekje voorbij.. - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Sylvia Machgeels - WaarBenJij.nu

Weer een weekje voorbij..

Door: Sylvia Machgeels

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

23 Januari 2012 | Costa Rica, San José

Met een weekje school en een rustig weekendje achter de rug, vond ik het wel weer tijd voor een reisverslagje.
Dus bij deze..

In 4 dagen tijd (want we hebben maandag t/m donderdag school) hebben we weer heel wat bijgeleerd. Behalve onze verrijking in de Spaanse vocabulaire, hebben we ook weer een hoop grammatica bijgeleerd. Ik moet zeggen dat die waslijst met 'verbos irregulares' wel erg lang wordt en we zullen nu toch echt wel wat moeten gaan leren 'en la casa' (voorheen was dat nog niet nodig geweest).

Natuurlijk hebben we ook weer een hoop lol gehad. Op maandag moesten we bijvoorbeeld een 'test' afleggen met behulp van Jenga (je kent dat spelletje wel met die stapel houten blokjes). Had je het antwoord op de vraag goed: geen probleem; was het antwoord fout: dan moest je een steen er tussenuit pakken en bovenop leggen. De persoon die uiteindelijk de pechvogel was en de stapel liet vallen, moest de straf uitvoeren (die wij mochten verzinnen mwuahah).

Ook hebben we vorige week salsales gevolgd. Het was wel leuk, maar niet een van m'n verborgen talenten om het zo maar te zeggen xD. Joery was al helemaal een ramp, maar daar zal hem verder niet mee pesten.

Dit weekend was echter wel een beetje een teleurstelling. Het was allemaal wel leuk, maar niet echt wat we ervan verwacht hadden. Vrijdag stond vulcan Erazu op de planning. Twee uurtjes rijden om erheen te komen en vervolgens hadden we het eigenlijk al gezien in 10 minuten. Het was verder wel mooi en we hebben met z'n allen wel plezier gehad (veel creativiteit met foto's :])

Op zaterdag wilden we heel graag naar het festival in Palmares, een jaarlijks mega groot festival van 2 weken. We hadden echter wat problemen met vervoer en wisten niet zo goed hoe we er moesten komen. We hebben wat rondgestruind in Coca Cola (een niet zo fijne plek in San Jose) want daar in de buurt zouden er bussen vertrekken (en Coca Cola is best nog groot).

In alle verbazing vonden we de bussen en zijn toen eigenlijk volledig onvoorbereid gelijk ingestapt. We hadden niet echt eten en drinken mee en we wisten niet echt hoe en wat, maar daar zaten we wel, in die bus - en niet eens op een stoel want de bus was vol (komt wel vaker voor in San Jose, ja).

Na nog bestwel een flinke rit in die bus, kwamen we in Palmares aan (omdat iedereen daar uitstapte namen wij dat in ieder geval aan). Maar werkelijk, er was geen kip op straat! Wij hadden een enorm feest verwacht! Alle straten vol, mensen, drinken, muziek etc. Maar helemaal niets! Omdat we niet wisten wat we moesten doen, gingen we de Pali in (een soort Spaanse Aldi) om voedsel te verkrijgen. In het parkje dat we vonden - want we waren op zoek naar schaduw omdat het WARM was - hebben we wat gegeten en daarna besloten we nog maar even te gaan kijken.

We kwamen erachter dat er nog een enorm plein was afgezet, terwijl wij alleen dachten dat er een soort kleine kermis was. Daar was echter ook nauwelijks iemand te bekennen en om 4 uur besloten we maar terug naar San Jose te gaan en naar ons 'casaatje'.

De zondag hebben we in San Jose doorgebracht. Pizza als middageten (yummie :D), wat souvenirs gekocht, het nationaal museum bezocht en nog een ijsje genuttigd. Een rustig dagje dus.

En vandaag dus weer een dagje school achter de rug. Nu nog twee weekjes school en dan vertrekken we alweer naar El Silencio, een dorpje waar 40 gezinnetjes wonen, waar we vrijwilligerswerk gaan doen in het rescue animal park. Ik ben echt superbenieuwd wat we kunnen verwachten. Eerst nog maar even ons Spaans twee weekjes opkrikken!

• 24 Januari 2012 - 08:29

Sarah:

Ik ben dus niet de enige die die drie dagen weekend heeft ^^
    Ik heb hier trouwens ook salsa-lessen gevolgd, da's ook niet bepaald iets waar ik nou talent voor heb :')
    Wel vervelend dat jullie activiteiten in het weekend zo tegenvielen. Maar da's altijd beter dan het hele weekend thuis zitten en niets doen, nu weet je ten minste wat het was.

XXX, Sarah

• 24 Januari 2012 - 20:10

Isabelle:

Jammer dat het weekend wat tegenviel + wat Sarah zegt, je weet nu wel wat het is.

En binnenkort jullie vrijwilligerswerk klinkt ook leuk! rescue animal park, gaan jullie dan allemaal wilde dieren redden enzo? Spannend hoor! :)

Veel plezier :)

• 25 Januari 2012 - 09:55

Erwin:

Hoi Sylvia,
    Zo te lezenhebben jullie het naar jullie zin en aan de foto's te zien zitten jullie in een prachtige omgeving. Hier is het druilerig weer en koud, geen weer voor de motor ( ja, deze heb je nog steeds te goed). Groet Erwin

• 31 Januari 2012 - 22:39

Sylvia Machgeels: