Mijn eerste activiteiten online :] - Reisverslag uit Oost-Souburg, Nederland van Sylvia Machgeels - WaarBenJij.nu Mijn eerste activiteiten online :] - Reisverslag uit Oost-Souburg, Nederland van Sylvia Machgeels - WaarBenJij.nu

Mijn eerste activiteiten online :]

Door: Sylvia Machgeels

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

07 November 2011 | Nederland, Oost-Souburg

Het komt nu allemaal toch wel erg dichtbij allemaal. Nog drie weken en dan is het eindelijk zo ver! 5 januari vliegen we naar Cost Rica! (en ik zeg inderdaad "we", want ik ga gezellig samen met mijn bijna-buurjongen/beste vriend/klasgenoot/droomgenoot/reisgenoot deze reis ondernemen)

Wat ooit begon als een grapje werd al gauw serieuzer. Toen we hieraan begonnen leek alles nog zo ver weg en onrealistisch. Meer als zo'n prachtige droom, waarvan je weet dat het toch nooit zal gebeuren. In ons geval komt deze droom wel uit! Hoe cool is dat!? (om het zo maar even te zeggen)

Deze serieuze wending vereiste natuurlijk wel heel wat voorbereidingen en onderzoek. Waar wilden we heen en wanneer? Hoe zouden we alles kunnen financieren zonder daarna met onze studies in de problemen te komen? En misschien nog heb belangrijkste: hoe krijgen we onze ouders hierin mee? (vooral voor mij een groot - ja, groooooott - obstakel).

Hoe dit laatste gelukt is, is mij nog steeds een raadsel. Activity International heeft natuurlijk wel een handje meegeholpen (hier hebben we nu de reis geboekt :]). Want een geheel georganiseerde reis, en natuurlijk samen met mijn verantwoordelijke reisgenoot, moet alles wel goedkomen ;].

Het financiele deel moesten we oplossen door gewoon ouderwets "ervoor te werken" (en stel je dat dan voor met een strenge stem, die deze melding maakt wanneer je iets heeeel graag wilt hebben xD). Na vele solicitaties werd ik uiteindelijk aangenomen bij de Hema, die mij minimaal 35 uur per week boden (want bij de Kruidvat kon ik niet terecht voor zoveel uren). Na de bekendmaking van mijn ontslag waren er toch wel genoeg uren voor mij, en gezien ik daar meer zou verdienen, heb ik de Hema toch maar geëxcuseerd.

In de tussentijd moesten er natuurlijk zaken geregeld worden als vliegtickets, vaccinaties (niet de beste uit het rijtje :[), verzekeringen, bankzaken, paspoorten, belangrijke spullen etc.. Enorm veel dus! Dan lijkt 2012 inderdaad nog heel ver weg, maar het gaat ongemerkt zo snel voorbij. Aan de ene kant natuurlijk hartstikke leuk, want die reis komt zo snel dichterbij! Maar aan de andere kant kan dit ook stressvolle situaties opleveren over bijvoorbeeld vaccinaties die eigenlijk al een half jaar van te voren gehaald moesten worden (maar ja, de tijd gaat zo snel..).

Na ruim 5 maanden werken bij (toch) de Kruidvat, heb ik gelukkig genoeg geld verdiend voor de reis en ook nog een redelijk bedrag over voor mijn studentenperiode :]. De laatste belangrijke zaken moeten nog geregeld worden, maar er is nu niemand meer die ons deze reis kan afnemen! (NIEEEMAANDD!! (A))

Ik heb er in ieder geval suuper veel zin in (en ik denk dat dit ook voor mijn reisgenoot geld :])! Ik ga me goed voorbereiden op heimwee, want dat zal ongetwijfeld wel het geval zijn in zo'n lange periode (vooral Chris, m'n supperrlieve vriend, zal ik enorm gaan missen :[). Vooralsnog moet dit de beste ervaring van m'n leven gaan worden (en ik ben er van overtuigd dat we hier niet ver van zullen afwijken)!

Nu kijk ik naar de enorme, onophoudende teksten hierboven en ik denk dat ik hiermee mijn allereerste reisverslag afsluit. Ik zal snel weer iets laten horen!

  • 05 Januari 2012 - 08:45

    Lianne Westende:

    Hoi Sylvia enJoery,

    Wat stoer van jullie. Ik wens jullie heel veel plezier en een goedereis. Ik ga jullie volgen en ben benieuwd naar al jullie ervaringen.

    Groetjes Lianne

  • 06 Januari 2012 - 16:18

    Naomi Van't Westende:

    Heee sylll

    Wat leuk allemaal. Je schrijft ook zo grappig! Ik bedenk me net dat jullie er nu al zitten. Erg leuk! Ik hoop dat jullie het naar je zin hebben

    xxx naomi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sylvia

Een tussenjaar kan veel mogelijkheden bieden. Je zou bijvoorbeeld veel geld kunnen verdienen, maar je kan het uiteraard ook uitgeven. Voor mij geldt beide. Eerst veel werken om vervolgens de mooiste reis van m'n leven te gaan maken!:] Midden-Amerika here I (we :] ) come! :D

Actief sinds 21 Okt. 2011
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 21349

Voorgaande reizen:

06 Juli 2014 - 31 Augustus 2014

Terug naar Midden-Amerika!

05 Januari 2012 - 10 Mei 2012

Onze lang verwachtte reis!

Landen bezocht: